Onlinekurs

Andas bort din stress

4 olika andningsövningar som på några minuter hjälper mot stress. I övningen kopplar vi på vårt lugna nervsystem. Använd övningen vid stress och press. Öva gärna varje en liten stund varje dag.

Om Andas bort din stress

Vill du få tillgång till onlinekursen: Andas bort din stress?

För att få tillgång till kursen måste du köpa ett av våra tillgångspaket eller be ditt företag att uppgradera deras konto. För att se alla vår paket klicka på knappen nedan för mer information.

Prova någon av våra 4 andningsfilmer. Välj mellan att lyssna eller titta i tystnad. Lägg några minuter på att andas och följ vår guide. 

De vanligaste råden vid stark stress, är att stanna upp och ta ett djupt andetag. 

Andningsövningar är ett kraftfullt verktyg som ofta verkar lugnande ganska direkt. 
När vi stressar drabbas ofta andningen, vi andas snabbt och ytligt. Att ta djupa andetag eller att andas kraftfullt göra att spänningar släpper, syrebalansen förbättras, det lugna nervsystemet kopplas på och stressresponsen minskar. 

Att andas rätt är ett snabbt sätt att återfå balans och stabilitet. Att göra andningsövningar några minuter varje dag, gör att det lugna nervsystemet tränas och lättare kan aktiveras. Ett tränat lugnt nervssystem gör det enklare att varva ned efter en stressad situation.

Vi har skapat guidade andningsövningar som bara tar några minuter att använda.
Prova dig fram och se vilken som passar dig bäst. Öva gärna några minuter varje dag.

Övningarna går att lyssna eller titta på, beroende på vad som känns bäst för dig. Välj mellan någon av våra 4 filmer.

  • Boxandning
  • Förlängd utandning 3 sekunder in 6 sekunder ut
  • Förlängd utandning 4 sekunder in 8 sekunder ut
  • Jämn andning

Kort om Andas bort din stress

  • Antal avsnitt4 st
  • Antal videoklipp4 st